Bryllupsfotografering

Bryllupsdagen er en av de viktigste dagene i løpet av livet for mange, og det er for meg en ære å få lov til å forevige denne dagen for dere. Jeg gjør mitt ytterste for at dere skal bli så fornøyde som overhodet mulig, og jeg er alltid klar til å fange minneverdige øyeblikk fra dagen. Her kan dere finne informasjon om hva jeg kan tilby på deres store dag.


Dere velger selv om dere ønsker fotografering hele eller deler av dagen, her er det noe for en hver. De forskjellige pakkene jeg tilbyr finner du nedover på denne siden, der finner du også priser (inkludert mva.). Mitt ønske er å dokumentere kjærligheten mellom dere, og å fortelle en historie gjennom hele bryllupsdagen. Derfor inkluderer det alltid et møte i forkant av bryllupet for å bli kjent og for at dere skal få øvd dere foran kameraet, og dere kan lufte deres tanker med meg om hva dere ønsker. Det viktigste for meg er at dere blir fornøyde!


Helt nederst på siden kan du finne gallerier fra noen av bryllupene jeg har fotografering. Kjenner dere flere par som skal gifte seg, og som ikke har fotograf? Hvis to eller flere par som kjenner hverandre velger meg som bryllupsfotograf vil begge par få 10% rabatt ved halv- og heldagsfotografering.

Jeg har nå åpnet booking for bryllup 2027, enn så lenge kun heldagsfotografering!

Heldagsfotografering


Inkluderer:

  • Møte i forkant av bryllup for å planlegge.
  • Kjærestebilder (tatt i forbindelse med planleggingsmøte), inkludert 10 digitale filer.
  • Fotografering fra morgen til kveld, ca, 10-12 timer.
  • 300-500 redigerte bilder i høy oppløsning.
  • Kjøring inntil 10 mil på bryllupsdagen.
  • 10 bilder redigert og sendt innen 48 timer.


Pris: 29 000 NOK

Halvdagsfotografering


Inkluderer:

  • Møte i forkant av bryllup for å planlegge.
  • Kjærestebilder (tatt i forbindelse med planleggingsmøte), inkludert 10 digitale filer.
  • Fotografering fra morgen til middag, ca, 6 timer.
  • 200-400 redigerte bilder i høy oppløsning.
  • Kjøring inntil 10 mil på bryllupsdagen.
  • 10 bilder redigert og sendt innen 48 timer.


Pris: 24 000 NOK

Vielse + portrett

(Tilbys ikke i høysesong - juni, juli og august)


Inkluderer:

  • Møte i forkant av bryllup for å planlegge.
  • Kjærestebilder (tatt i forbindelse med planleggingsmøte), inkludert 5 digitale filer.
  • Fotografering under vielse og portrettbilder, ca. 3 timer.
  • 100-300 redigerte bilder i høy oppløsning.
  • Kjøring inntil 10 mil på bryllupsdagen.
  • 10 bilder redigert og sendt innen 48 timer.


Pris: 18 000 NOK


Rådhusbryllup

(Gjelder kun hverdager)


Inkluderer:

  • Møte i forkant av bryllup for å planlegge.
  • Fotografering under vielse og portrettbilder, ca. 2 timer.
  • 100-300 redigerte bilder i høy oppløsning.
  • Kjøring inntil 10 mil på bryllupsdagen.
  • 10 bilder redigert og sendt innen 48 timer.


Pris: 10 000 NOK


EKSTRA TJENESTER


Ekspresslevering av bilder: 5 000 NOK (Dere får hele galleriet levert innen 12 dager)

2-3 minutter video: 3 000 NOK

Dronevideo: 1 500 NOK


GALLERI

Her finner dere gallerier fra noen av bryllupene jeg har fotografert!

kundeanmeldelser


Vi kunne ikke vært mer fornøyde med Helena som vår bryllupsfotograf! Fra første møte var hun profesjonell, varm og utrolig engasjert. Hun leverte ikke bare til forventningene – hun overgikk dem på alle måter. Helena var en stor støtte gjennom hele prosessen. Hun kom med verdifulle innspill til tidsplanen og opplegget for dagen, og ga oss mange gode råd som gjorde at alt fløt sømløst. Hun var tilstede på en diskret og behagelig måte, og klarte å fange de viktigste øyeblikkene uten at vi merket at hun var der – noe som gjorde at bildene ble naturlige og ekte. Vi fikk også fantastisk hjelp til å finne flotte lokasjoner for fotografering, og hun guidet oss trygt gjennom poseringer slik at vi følte oss komfortable og avslappet foran kameraet. Resultatet ble helt magisk!

Helena leverte bildene raskere enn forventet, og vi fikk til og med flere bilder enn forventet – alle i høy kvalitet og med nydelig redigering. Vi sitter igjen med minner for livet, takket være hennes talent og dedikasjon. Vi anbefaler Helena på det varmeste til alle som ønsker en fotograf som virkelig bryr seg, og som leverer arbeid av høyeste kvalitet.

- Johanne og Kristoffer


Vi var så heldige som fikk booket Helena som fotograf i vårt bryllup i Trondheim 31. mai 2025. Vi booket heldagsfotografering, og kunne ikke vært mer fornøyd med det valget. Det anbefales for de som ønsker å fange alle øyeblikkene gjennom dagen, både de store og små. 

Helena var veldig fleksibel og tilpasningsdyktig, og opptrådte svært profesjonelt fra planlegging til gjennomføring. Under fotograferingen av portrettbildene opplevdes seansen som naturlig, rolig og behagelig på en ellers spent og nervepirrende dag. Hun var også flink til å instruere oss underveis, og var åpen for innspill og ideer til bildene. Dette gjorde at vi som egentlig ikke er glade i å bli tatt intime bilder av følte oss komfortable under bildetakingen. Resten av dagen la vi nesten ikke merke til at Helena gikk rundt og tok bilder av oss, gjestene og selskapet, noe som var veldig behagelig. Hun sklidde godt inn i mengden, og hvis du ikke liker å føle at du har en kameralinse klistret til deg en hel dag, har du ingen ting å bekymre deg over med Helena i hvert fall! Vi vil også trekke frem kvaliteten på bildene til Helena. Bildene er fylt med naturlig lys og oppleves som lite redigerte, noe som var svært viktig for oss. Ønsker du helt fantastiske minner som du/dere, familie og venner kan se tilbake på resten av livet anbefales Helena på det sterkeste. Tusen, tusen takk til flinkeste Helena for den utrolig gode jobben du har gjort, og takk for at du har foreviget den største dagen i livene våre! 

- Cecilie og Christian


Vi er utrolig glade for at vi valgte Helena som fotograf til bryllupet vårt i Trondheim den 30. august 2025. Hun var profesjonell, behagelig og tilstedeværende gjennom hele prosessen. Vi hadde heldagsfotografering, og det ga oss muligheten til å få med alle de store og små øyeblikkene. Helena guidet oss trygt gjennom portrettfotograferingen og fikk oss til å slappe av foran kamera. Resten av dagen var hun til stede på en diskret og naturlig måte, og fanget øyeblikkene akkurat slik vi håpet – ekte, uanstrengte og fulle av stemning. Bildene vi fikk var over all forventning – naturlige, vakre og med fantastisk kvalitet. Tusen takk for at du har foreviget dagen vår på en så nydelig måte, Helena. Vi anbefaler deg på det varmeste!

- Kari og Vegard


Vi har ikke ord for hvor bra dette ble!!!!!! Tusen, tusen, inderlig takk for en helt fantastisk leveranse! Vi satt og gliste oss gjennom hele albumet: du har virkelig klart å fange hvordan hele dagen opplevdes, både for oss og for gjestene. Du har kapret øyeblikk som før vi rakk å tenke ferdig tanken: “å, det her hadde vært et supert bilde”, så var du der. Vi har heller ikke merket at du er der på en god måte! At man lever i øyeblikket, øyeblikkene er ikke poserte osv. Vi hadde jo også en visjon for farger med tanke på fargerik bukett, blomster rundt på lokalet og låven, og du har virkelig fått fremhevet disse enda bedre enn vi kunne sett for oss. Du tok initiativ til blant annet ta bilder på låven før middagen og mer, noe vi er evig takknemlige for. Vi mangler som sagt ord, fordi vi er så lykkelige over resultatet! Tusen millioner takk for at du ble med oss og fanget alt fra livets dag!

- Sol og Leo


"Vi hadde Helena som fotograf i bryllupet vårt 26.08.2023, og er SÅ fornøyde! En dyktig fotograf på alle måter både i forkant av bryllup, selve bryllup og etterarbeidet. Hun er veldig lett å kommunisere med, og samarbeide med. Bildene våre ble magiske og akkurat slik vi ønsket oss. Vi har også fått gode tilbakemeldinger fra gjestene i bryllupet, og både vi og gjestene merket nesten ikke at hun var der. Vi hadde en fotoshoot med litt planlegging i forkant, slik at vi fikk øvd oss på ulike poseringer før den store dagen. Det kom veldig til nytte på dagen! Veldig flink til å kommunisere gjennom bildetakning, tålmodig og kreativ. Kommer med forslag til poseringer, og har mye inspirasjon! Veldig lett å jobbe med henne. Hun er også veldig flink på å ta bilder i rette øyeblikk både fra fest, vielse og portrett. Vi har så mange fine bilder av øyeblikk fra bryllupet gjennom hele dagen. Kvaliteten på bildene er også utrolig god. Alt i alt en super dyktig fotograf gjennom hele prosessen som vi hadde valgt igjen og igjen! Vi er superfornøyde, og for oss ble resultatet av bildene og opplevelsen magiske! Vi koser oss med å mimre tilbake på dagen, og hun anbefales på det sterkeste!"

- Maria og Ole


Vi er utrolig fornøyd for at vi fikk Helena som fotograf på bryllupsdagen vår! Hun oppleves fra første stund som varm, profesjonell og engasjert. Hun er diskret og effektiv under fotograferingen, gir gode tips og råd - og resultatet er en magisk samling bilder som virkelig forteller historien om dagen vår slik den var – full av følelser, glede og kjærlighet. Det vi satte aller mest pris på var hvordan hun fanget de små, ekte øyeblikkene, uten at vi eller gjestene egentlig merket at hun tok bilder. Hun leverer virkelig opp til forventningene og vi anbefaler Helena på det varmeste til alle som ønsker en fotograf som både er profesjonell, tilstedeværende og som virkelig bryr seg om å gi dere minner for livet.


– Hanne og Martin


Vi fant Helena på Instagram, og det er vi så glade for! Hun er utrolig utadvendt og får alle til å føle seg komfortable foran kameraet – også barna, som vanligvis ikke liker å bli tatt bilder av. Hun har et fantastisk øye for detaljer, fanger de små, ekte øyeblikkene og finner alltid gode vinkler og utsnitt. Det som imponerte oss mest, var hvor naturlig Helena sklir inn i omgivelsene – hun er til stede uten å ta plass, og det gjør bildene enda mer ekte. Hun var så varm og hyggelig at vi rett og slett ble litt glad i henne underveis! Bildene ble helt nydelige, og vi anbefaler Helena på det varmeste til alle som ønsker en fotograf som både er profesjonell, kreativ og et fantastisk menneske å ha med på dagen!

Ole-Kristian og Linda (og Ester)


"Vi er utrolig takknemlige for jobben Helena gjorde som fotograf på bryllupsdagen vår. Hun var presis, profesjonell og fikk med alt vi kunne ønske oss – og mer! Helena var veldig hyggelig og lett å samarbeide med, og hun bidro til at dagen føltes enda mer avslappet og spesiell. Hun gjorde hele prosessen så naturlig og behagelig. Det føltes som om hun var en del av selskapet, samtidig som hun jobbet diskret og effektivt i bakgrunnen. Hun var også utrolig fleksibel og viste stor dedikasjon ved å bli lengre enn vi opprinnelig hadde planlagt, bare for å sikre at absolutt alt ble dokumentert. Nå kan vi se tilbake på bildene, og kan gjenoppleve en av de viktigste dagene i livet vårt, og det er en gave vi alltid vil sette pris på. Vi kan ikke anbefale Helena varmt nok. Hvis du er på jakt etter en fotograf som kombinerer profesjonalitet, talent og et herlig vesen, er Helena det beste valget du kan ta. Tusen, tusen takk for at du foreviget dagen vår på en så fantastisk måte, vi er evig takknemlige!"

- Hallvard og Inger-Louise


Vi kunne ikke vært mer fornøyde med å ha Helena som fotograf på bryllupsdagen vår! Hun var med oss i hele 12 timer, og det føltes aldri påtrengende, tvert imot var det utrolig naturlig og trygt å ha henne rundt oss. Hun er en helt fantastisk person å ha med seg på en så stor og viktig dag. Både hyggelig, omgjengelig og utrolig lett å prate med. Hun har en egen evne til å få folk til å slappe av foran kamera, og det gjorde at vi følte oss komfortable og kunne være oss selv hele veien.

Hun var også veldig flink til å styre og organisere underveis, slik at vi fikk de bildene vi ønsket, som for eksempel gruppebildet med alle gjestene. Det satte vi veldig pris på! Prøvefotograferingen i forkant av dagen var også gull verdt, det gjorde at vi ble kjent med henne og visste hva vi kunne forvente.

Bildene vi har fått tilbake er rett og slett 10 av 10. Tusen takk for at du fanget alle de små og store øyeblikkene på en så ekte og vakker måte. Vi kan virkelig anbefale Helena på det varmeste til alle som skal gifte seg!

- Nathalie og Lars-Erik


Helena var helt topp å ha som fotograf på bryllupsdagen vår! Vi er skikkelig takknemlige for at ho var i stand til å forevige minnene våre, og er storfornøyde med resultatene. Bildene ble helt sykt fine! Helena var utrolig god å jobbe med, både med øvingsbildene og på selve dagen. Hun var imøtekommende, iderik og veldig trygg. Hun gjorde det komfortabelt å bli tatt bilde av, særlig for oss som i utgangspunktet ikke er glad i å bli tatt bilde av! I tillegg fikk vi så mange fine tilbakemeldinger fra gjestene, som alle hadde et veldig godt inntrykk av henne! Helena er virkelig å anbefale!

- Ramona og PJ


Vi hadde Helena som fotograf i bryllupet vårt, og vi kunne ikke vært mer fornøyde! Bildene ble rett og slett nydelige! Hun klarte å fange både stemningen og følelsene gjennom hele dagen. Helena var utrolig flink, både profesjonell, rolig og veldig enkel å samarbeide med. Vi hadde aldri tatt parbilder før, men hun fikk oss til å slappe helt av og være oss selv. Det gjorde hele opplevelsen så mye bedre og det ble ikke kleint som vi var litt redde for. Under selskapet fanget hun også så mange av de fine små øyeblikkene uten at man merket at hun fotograferte, vi har nå masse rørende og fine bilder av gjestene som vi synes var en stor bonus! Vi følte oss i trygge hender hele veien, og det er tydelig at Helena virkelig bryr seg om jobben sin og menneskene hun fotograferer. Vi anbefaler henne på det varmeste til alle som vil ha en fotograf som både tar vakre bilder og skaper en god opplevelse rundt det! <3 

- Johanna og Espen


"Helena er en utrolig dyktig bryllupsfotograf! Vi hadde Helena som bryllupsfotograf i 2024. Pakken hennes inkluderte en fotoshoot i forkant av bryllupet, der vi fikk planlagt bildene til bryllupet og øvd på poseringer. Disse bildene var perfekt å bruke til invitasjonene. På selve bryllupet klarte hun, under vanskelige værforhold, å fange alle de viktige øyeblikkene på den store dagen vår. Vi er superfornøyde og rørt over resultatene. Oppfølgningen har vært helt upåklagelig både før, under og etter bryllupet, og det har vært veldig lett å samarbeide med Helena. Tusen takk for at du foreviget dagen vår på en så vakker måte, vi vil på det sterkeste anbefale Helena som bryllupsfotograf."

- Tonje og Thomas


"Vi valgte Helena Støvne som fotograf i vårt bryllup som var 23.05.2026. Å velge Helena som fotograf til bryllupet vårt var et av det beste valgene vi tok! Hun fikk oss til å føle oss så komfortable foran kameraet og det føltes naturlig å bli tatt bilder av. Hun er varm, enkel å prate med og utrolig dyktig i det hun gjør. Hun tok naturlig styring når det trengtes, både med oss og gjestene, og sørget for at alt gikk smidig og effektivt. Tusen takk for en fantastisk opplevelse og minner vi kommer til å sette pris på resten av livet!"

-Julie og Daniel


"Vi er veldig fornøyde med bryllupsbildene Helena tok for oss – de er virkelig fantastiske. Hun fanget alle de spesielle øyeblikkene på en så vakker måte. Tusen takk for at du bidro til å gjøre dagen vår uforglemmelig!"

- Pinar og Sinan


"Vi hadde Helena med oss som fotograf hele vår bryllupsdag, i tillegg til en øvelsesfotografering som hjalp oss med å bli litt mer komfortable foran kamera. Helena har vært utrolig dyktig og profesjonell gjennom hele prosessen, og det har vært lett å kommunisere og koordinere alt. Som person er Helena veldig behagelig, hyggelig og lett å samarbeide med. Hun fanget alle øyeblikkene i løpet av dagen på vakker måte, uten at man egentlig merket hun var til stede. Vi er veldig fornøyde med bildene våre, og ikke minst hvordan fotograferingen ble sømløst gjennomført. Vi kan virkelig anbefale Helena som fotograf!"

- Marie og Steffen


"Vi er veldig glade for at det ble Helena som fikk forevige en av de største dagene i livet vårt. Bildene ble akkurat så fine som vi håpet på, tekniske, pent redigert, og ikke minst stemningsfylte. Hvis vi skal bestille en fotograf igjen, blir det uten tvil Helena!"

- Rebecca og Mads


"Tusen takk for at du var med på å foreviga den store dagen vår på Bømlo! Bileta du har tatt var heilt fantastiske og vil vera noko me vil verdsetta resten av livet🤍 Det var ein glede å ha deg med på dagen, og vil definitivt anbefala deg til venner og familie rundt oss!"

- Alida og Jakob